22 augusti 2010

Färdigstickad!

Nu äntligen är den färdigstickad, min regnbåge :-) Det var drygare än jag först trodde att sticka upp ett hekto entrådigt ullgarn med 2.5or. Fast jag tycker mycket om den. Mitt rutmönster blev lite fel på nåt ställe men det kallar jag konstnärlig frihet, jag ska ju ha den själv och man får leta om man ska hitta felet, som ju då inte ens är nåt fel.
Jag äger ju inget måttband och tumstocken tror jag inte att jag har kvar heller här hemma men min gissning är att den är 150cm i sin fulla längd. Kanske blir den lite längre om jag blockar den men jag vet inte än om det blir av, tycker om den som den är. Sista varven ville jag bara att den skulle bli klar men jag känner att jag har redan abstinens... Vad ska jag sticka på nu liksom? Tror nog att jag kommer på nå't ;-)
Kanske tar jag några bilder i fullt dagsljus vid tillfälle så att färgerna kommer till sin rätt.

5 kommentarer:

  1. Så fin halsduken blev! Den är verkligen en regnbåge. Bra gjort att ha tålamod med 2,5:orna!
    Maria

    SvaraRadera
  2. den är vacker, mycket vacker.Ninni

    SvaraRadera
  3. Din regnbåge är underbar! Vad har du använt för garn?

    SvaraRadera
  4. Tack! Det fanns ingen etikett på nystanet när jag köpte det... det är köpt på www.ariadnegarn.se
    Gav 100:- för ett hekto :-)
    Ljuvligt i både färg och känsla...

    SvaraRadera